مقالات

فواید دمپایی رو فرشی و روش نگهداری از آن

راه رفتن روی زمین باعث خشکی و ترک خوردن کف پا می شود. اگر به فکر خرید دمپایی فرش برای خود یا یکی از اعضای خانواده هستید. لطفا این مقاله را بخوانید.

مزایای دمپایی رو فرشی چیست؟

دمپایی رو فرشی، دمپایی گرمی است که معمولا در داخل خانه پوشیده می شود، دمپایی فرش را می توان از مواد مختلفی مانند جیر، پنبه و چرم تهیه کرد. اما دمپایی های چرمی اغلب دشوار هستند.

از آن جایی که دمپایی ها و پاپوش ها در داخل خانه استفاده می شوند، مواد ساخته شده از آن ها نباید به اندازه مواد کفش های بیرونی سنگین و محکم باشد. به همین دلیل گزینه های زیادی وجود دارد!

خوشبختانه نه تنها دمپایی زنانه در بازار وجود دارد، بلکه دمپایی های زیبایی برای کل خانواده، آقایان، دختر بچه ها و پسران جوان در بازار وجود دارد.

هر عضوی از خانواده می‌تواند انواع مدل‌ های پاپوش و دمپایی فرش را بیابد، با انتخاب گسترده‌ ای که به شما امکان می‌دهد چیزی متناسب با سلیقه خود پیدا کنید.

نوع دمپایی

دمپایی های خانگی از مواد مختلفی دوخته و تهیه می شوند

پشم: وقتی هوا خنک می شود، هیچ چیز مانند چکمه های پشمی نمی تواند شما را دنج نگه دارد. وقتی در خانه هستید، کفش های پشمی بپوشید که پا های شما را گرم و بادوام نگه می دارد.

پنبه: پاها در جوراب های نخی قرار می گیرند. حوله های نخی از الیاف طبیعی ساخته شده اند و رطوبت را جذب می کنند. بنابراین وقتی پا در فصل گرما عرق می کند، پنبه آن را جذب می کند.

جیر: کفش های جیر ضد آب هستند و گرما را فراهم می کنند. این مدل ها بیشتر برای روزهای بهاری یا سرد مناسب هستند.

چرم: دمپایی های چرمی ضد آب، راحت و قابل تنفس هستند. این ماده تقاضای زیادی دارد.

پلاستیک: زیره اکثر دمپایی های فرش از پلاستیک ساخته شده است زیرا استحکام، انعطاف و دوام خوبی دارد. لایه داخلی دمپایی نیز می تواند پلاستیکی باشد.

فوم: فومی که شکل پا را می گیرد بسیار نرم و راحت است و به خوبی از پا مراقبت می کند.

انتخاب سایز کفش

اندازه دمپایی ها و پاپوش ها معمولاً با اندازه کفش های معمولی برابر است. اما گاهی اوقات ممکن است کمی بزرگتر باشد. از آن جایی که جنس آن شل تر و انعطاف پذیر تر است، باید سایز پای طبیعی خود را بگیرید و اگر از ابتدا مناسب نیست و برای پای شما بزرگ است، باید سایز کوچکتر را انتخاب کنید.

کفی های راحت به معنای انعطاف پذیری زیادی برای پا های شما نیست. مهم ترین نکته در مورد پاپوش و دمپایی فرش گرما و راحتی آن هاست، پس به سمت دمپایی هایی بروید که احساس راحتی می کنید.

سبک دمپایی هایی که انتخاب می کنید کاملاً به نظر شخصی بستگی دارد. ممکن است صندل را بیشتر دوست داشته باشید و همچنین ممکن است پاپوش را دوست داشته باشید، بنابراین چند مدل مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید.

همچنین به خاطر داشته باشید که بدن شما چقدر سرد است، چکمه ها برای زمستان یا راه رفتن روی زمین های فرش شده عالی هستند، اما برای پوشیدن بهار و تابستان زمانی که هوا معتدل است، عالی هستند.

باید امتحان کنید که کدام نوع دمپایی برای پا های شما بهتر است. اگر قصد زیاد پوشیدن دمپایی را دارید، ارزش این را دارد که به انتخاب خود توجه بیشتری داشته باشید.

دمپایی های فرش با کفی نسبتاً سفت، بسیار بهتر از دمپایی های نرم و انعطاف پذیر از پاهای شما در برابر آسیب محافظت می کنند.

مزایای دمپایی در خانه

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید دمپایی بپوشید. در اینجا به برخی از مزایای دمپایی فرش اشاره می کنیم.

افزایش بهره وری

بر اساس برخی مطالعات، افراد زمانی که آرامش دارند بازده بیشتری دارند و هیچ چیز آرامش‌ بخش‌ تر از پوشیدن دمپایی گرم و راحت نیست.

بسیاری از انواع دمپایی نیز از پا های شما در برابر فشار وارده به پا و مچ پا محافظت می کنند. فقدان این حمایت می تواند منجر به درد پا شود که باعث ناراحتی شدید هنگام ایستادن یا راه رفتن در اطراف خانه می شود و در نتیجه بهره وری را محدود می کند.

تمیز نگه داشتن خانه

شما نمی توانید آن را ببینید، اما قسمت پایین کفش هایی که در بیرون می پوشید، گرد و غبار و رسوب زیادی را جمع می کند، که وقتی کفش های خود را قبل از ورود به خانه در نمی آورید، به راحتی می توانند به کف زمین خانه شما منتقل شوند. اجازه ندهید همه ناخالصی ها وارد شوند.

برای جلوگیری از این امر، روی یک جفت دمپایی سرمایه گذاری کنید که بتوانید به محض رسیدن به خانه، آن را بپوشانید. مطمئن شوید که این دمپایی را فقط برای استفاده در داخل خانه محدود کنید تا از خارج شدن کثیفی جلوگیری شود.

خطر سرماخوردگی را کاهش دهید

برخی از مطالعات نشان می دهد که سردی پاها می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش دهد.
وقتی پاها در معرض سرما قرار می گیرند، تغییر دمای بدن به راحتی می تواند باعث سرماخوردگی و بیماری شود.

سردی پا باعث انقباض رگ های خونی در بدن می شود تا از دست دادن گرما کاسته شود. این جریان خون را کاهش می دهد و سپس بر گلبول های سفید خونی که برای مبارزه با عفونت استفاده می شود تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض سرما، عملکرد مو های ریز بینی را که میکروب‌ ها را به دام می‌ اندازند، کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری‌های فصل سرد را افزایش می‌دهد.

کاهش خطر ابتلا به عفونت های قارچی و باکتریایی

مناطقی مانند حمام و توالت تقریباً همیشه در معرض خطر عفونت های قارچی و باکتریایی هستند. دمپایی یک سد محافظ در برابر عفونت پا مانند قارچ ناخن پا ایجاد می کند. بنابراین، برای حفظ سلامت پاهای خود می توانید دمپایی های راحتی در خانه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *