مقالات

سبک و استایل کژوال چیست

از گذشته تا به امروز تنوع زیادی در سبک ها و استایل های پوشش وجود دارد که هر فردی با توجه به سلیقه و موقعیت مورد نظر خود می تواند از آنها استفاده کند. یکی از سبک های محبوب و بسیار راحت که در موقعیت های مختلف استفاده می شود، استایل کژوال است. برای کشف این سبک با ما همراه باشید.

استایل کژوال چیست

کلمه کژوال به معنای راحت بودن است و استایل کژوال سبکی است که باعث می شود فرد احساس راحتی کند. به این معنا که، بدون هیچ تلاشی شما می توانید از لباس های ساده خود یک ست زیبا بسازید و کاملا راحت و ارزان است. تعریف دیگری که می توان برای این استایل به کار برد این است که هر مدل لباسی که رسمی نباشد را می توان در دسته کژوال قرار داد. این نوع استایل نیز مانند سبک وینتیج یکی از محبوب ترین سبک ها در بین جوانان است.

ذات این سبک راحت است و محدودیتی در انتخاب لباس و اکسسوری وجود ندارد. در ضمن استفاده از لوازم آرایش مردانه نیز به این صورت انجام می شود. علاوه بر مدرن بودن، با انتخاب استایل های کژوال می توانید کاملا راحت باشید.

این نوع استایل به شما این امکان را می دهد که آزادانه لباس را انتخاب کنید. البته این به این معنی نیست که هر چیزی را که در کمد خود دارید بپوشید و آن را به عنوان یک استایل کژوال ارائه دهید.

استایل کژوال زنانه

استایل های کژوال دخترانه و استایل های کژوال برای خانم ها بسیار جذاب هستند. می توانید از آن برای محل کار، دانشگاه، یک مهمانی معمولی یا حتی یک گردش ساده استفاده کنید. راحتی و سادگی را می توان از مهم ترین شاخص های این سبک مانند گرانج دخترانه دانست. دختر خانم ها با طراحی بسیار ساده می توانند از رنگ های سرگرم کننده مختلف در این سبک استفاده کنند.

ویژگی که در این سبک قابل مشاهده نیست رسمی بودن آن است. هر چیزی رسمی با این سبک فاصله دارد. استایلی کاملا راحت و آرام که در هر محیطی قابل استفاده است.

همه خانم ها در هر سنی خواهان این نوع لباس هستند، زیرا بسیار ساده و راحت است و لذت خاصی را برایشان به ارمغان می آورد. این ایده لباس پوشیدن دختران اولین بار در دهه 1920 در اروپا و آمریکا مطرح شد. در آن زمان زنان می خواستند لباس خود را عوض کنند. طبق این پروژه، آنها به دنبال لباسی بودند که باعث راحتی بیشتر آنها شود.

استایل کژوال مردانه

مردان نمی توانند لباس های غیر رسمی را کنار بگذارند. استایل مردانه گاه به گاه کاملا راحت، اما شیک و جذاب است، بنابراین طرفداران زیادی دارد. آقایان می توانند با توجه به مد لباس های راحتی بپوشند و از این استایل استفاده کنند. اما در این دسته بندی استایل مردانه باید به سایز بندی لباس توجه ویژه ای داشت.

استفاده از این سبک و انتخاب لباس مردانه تا حدودی پیچیده است و انتخاب لباس مناسب کار آسانی نیست. به همین دلیل، مردانی که علاقه مند به استفاده از استایل مردانه کلاسیک هستند، معمولا ترجیح می دهند لباس های خود را نمایان تر بپوشند. استفاده از یک تی شرت ساده، یک شلوار جین و یک پیراهن ساده می تواند استایلی کژوال برای آقایان ایجاد کند.

سبک های مختلف کژوال

سبک کژوال می تواند بسیار متنوع و در عین حال جذاب باشد. از این سبک برای موقعیت های مناسب استفاده کنید و جذابیت خود را نشان دهید. در زیر تعدادی از مهم ترین استایل های کژوال به همراه نکات مهم آنها ارائه شده است.

سبک روزمره

استایل کژوال در واقع ساده ترین نوع استایل است. در طول روز می توانید از محیط های مختلف دیدن کنید و به فعالیت های مختلفی بپردازید. این استایل می تواند در طول روز هم برای شما مناسب باشد. انتخاب استایل روزانه باید به سادگی و در کمترین زمان ممکن انجام شود. به همین دلیل می توانید ساده ترین و در عین حال شیک ترین لباس خود را برای این استایل در نظر بگیرید. استفاده از کفش های کتانی ساده، شلوار جین، تی شرت یا کت نخی ساده از ویژگی های این استایل است.

سبک گاه به گاه برای محل کار

افراد شاغل معمولا زمان زیادی را در محیط کار خود می گذرانند و نوع پوشش می تواند تاثیر زیادی در راحتی و بهبود شرایط کاری داشته باشد. هر چه لباس کار شما ساده تر و راحت تر باشد، بهره وری بیشتری خواهید داشت. اما سوال اینجاست که آیا می توان از سبک کژوال در محل کار استفاده کرد؟
پاسخ بله است. شما می توانید از لباس های رسمی و اداری دوری کنید و برای راحتی خود در محیط کار کاملا کژوال باشید. البته سبک محیط کار نیز باید به محیط احترام بگذارد. این استایل را می توان با کت یا لباس رنگ خنثی، کفش راحتی یا کفش مشکی و قهوه ای، شلوار جین یا شلوار کتان تیره ست کرد. با استفاده از برنامه تطبیق رنگ پیراهن، می توانید استایل های مناسب دفتر داشته باشید.

سبک کژوال مناسب برای مهمانی های غیر رسمی

این نوع استایل را می توان به راحتی در مهمانی های غیر رسمی پوشید و معمولاً برای انتخاب لباس بسیار دست بازی دارید. به خصوص در یک مهمانی غیر رسمی، می توانید لباس های کاملا راحت و آزاد بپوشید زیرا همه احساس راحتی بیشتری می کنند. شلوار پارچه ای با استفاده از ساری با روکش نخی راحت می تواند استایلی راحت و جذاب به شما بدهد.

استفاده از شلوار جین نیز در این سبک برای مهمانی ها و مجالس رایج است. شلوار جین را با یک پیراهن دکمه دار ساده بپوشید. شلوار جین گاه به گاه اغلب در رنگ های روشن استفاده می شود.

اکسسوری به سبک کژوال

این سبک به دلیل سبک ساده و راحت خود شناخته شده است. استفاده از لوازم جانبی مختلف اشکالی ندارد اما در انتخاب نوع چسب باید دقت کرد. برای این استایل می توانید از انواع کیف و جواهرات استفاده کنید.

برای استایل روزمره، می توانید از ساعت های مچی ساده استفاده کنید یا از کیف های کوچک متناسب با لباس خود استفاده کنید. عینک آفتابی و حلقه های چرمی نیز برای استفاده مناسب هستند. از جواهرات زیاد استفاده نکنید. برای مثال می توانید از یک زنجیر بزرگ روی ژاکت یا پیراهن استفاده کنید و از زیور آلات دیگر استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *